Cabinete individuale
- Documente necesare pentru înregistrarea formelor independente de exercitare a profesiei de asistent social
- Taxe
Cabinetul individual de asistenţă socială se constituie, se declară şi funcţionează în conformitate cu dispoziţiile art. 9 şi următoarele din Legea nr. 466/2004.
Prin cabinet individual de asistenţă socială se înţelege forma de exercitare a profesiei de asistent social cu drept de liberă practică, constituită şi declarată în baza dreptului de liberă practică, de către asistentul social atestat, în vederea prestării serviciilor de asistenţă socială, înregistrată în Registrul naţional al asistenţilor sociali din România, partea a II-a.
Cabinetul individual de asistenta sociala este individualizat prin:
- denumire, care va cuprinde numele şi prenumele titularului cabinetului individual, urmată de sintagma "cabinet individual de asistenţă socială";
- sediul profesional declarat;
- codul de înregistrare, atribuit prin înregistrarea în Registrul naţional al asistenţilor sociali cu drept de liberă practică din România, partea a II-a.
Cabinetul individual de asistenţă socială poate angaja asistenţi sociali cu drept de liberă practică atestaţi şi personal auxiliar, în baza unor contracte individuale de muncă sau a altor forme contractuale, în condiţiile legii.
Cabinetul individual de asistenţă socială prestează numai acele servicii de asistenţă socială pentru care asistenţii sociali cu drept de liberă practică titulari sau salariaţi în cadrul cabinetului au fost atestaţi, potrivit reglementărilor în vigoare.
Documente necesare pentru înregistrarea formelor independente de exercitare a profesiei de asistent social
- declarație de conformitate (formular);
- actul constitutiv al cabinetului individual de asistenţă socială, potrivit anexei nr. 3, contractul de asociere, potrivit anexei nr. 4 sau actul constitutiv al societăţii civile profesionale (contractul de societate civilă profesională), potrivit anexei nr. 5, după caz;
- atestatul de liberă practică al asistentului social titular ai formei independente de exercitare a profesiei de asistent social;
- consimțământ în vederea prelucrării datelor cu caracter personal (formular);
- dovada deţinerii legale a spaţiului ce constituie sediul profesional al cabinetului individual de asistență socială în curs de constituire: contract de comodat (sau altă formă de contract acceptată de părți) încheiat între deținătorii spațiului și forma independentă de exercitare a profesiei în curs de constituire și contractul de proprietate al spațiului in cauză;
- dovada patrimoniului sau capitalului social subscris şi vărsat, respectiv dovada aporturilor în natură; ex: o factura pentru achizitionarea unui obiect de inventar sau un extras de cont cu o sumă minimă de 500 lei;
- dovada achitării taxei de înregistrare.
Documentele pentru înfiinarea unei forme independente de exercitare a profesiei se transmit prin Portalul CNASR – https://portal.cnasr.ro/, prin atașarea dosarului complet – scanat într-un singur fișier (conform OPIS site) în format PDF, cu dimensiunea maximă de 50 MB. Dosarul se încarcă în secțiunea Documente din Dosarul meu, selectând din Categoria de document, nomenclatorul Dosar CIAS.
Atenție: Asigurați-vă că aveți o conexiune stabilă la internet înainte de a încărca dosarul, pentru a evita erori sau pierderea datelor.
Până la sfârșitul anului 2025, dosarele pot fi depuse și personal sau transmise prin poștă/curier rapid la sediul CNASR: Bulevardul General Gheorghe Magheru nr. 31, et. 6, sector 1, București, cod poștal 010325.
Începând cu anul 2026, dosarele se vor transmite exclusiv prin Portalul CNASR. Vă vom fi alături pentru a vă sprijini în vederea depunerii conforme a documentației.
Vor intra in analiza Comisiei de avizare si atestare profesionala doar dosarele inregistrate la CNASR cu cel tarziu trei zile anterioare datei de intrunire a Comisiei.
Caledarul sedintelor Comisiei de avizare si atestare profesionala este afisat pe site - https://cnasr.ro/sedinte-birou-executiv.
Asistenții sociali vor primi, prin email, o înștiintare prin care li se va comunica rezoluția analizei dosarului și aprobării în Ședința Biroului Executiv al CNASR, precum și ce procedura trebuie sa urmeze pentru a intra în posesia documentelor de înființare ale formei independente.
Începând cu data înființării cabinetului individual de asistență socială, asistentul social va achita cotizația exclusiv prin forma independentă de exercitare a profesiei.
7. Consimtamant in vederea prelucrarii datelor cu caracter personal
Taxe
a) Taxa analizare dosar pentru înființarea formelor independente de exercitare a profesiei (cabinet individual, cabinet asociat sau societate civilă profesională în asistentă socială) - 360 lei;
b) Cotizație anuală pentru cabinetele individuale de asistentă socială - 270 lei;
c) Cotizatie anuală pentru societățile civile profesionale în asistență socială sau a cabinetelor asociate în asistență socială - 540 lei;