Bld. General Gheorghe Magheru, nr. 31, et. 6, sector 1, Bucuresti, cod postal 010325 Tel: 0748.124.585, 021.317.51.25

Obținerea unei trepte de competență profesională superioară

  1. Documente necesare obținerii unei trepte de competență profesională superioară
  2. Taxe
  3. Procedura și condiții

 

Documente necesare obținerii unei trepte de competență profesională superioară

1. cerere pentru obținerea unei trepte de competență superioară;
2. copia cărții de identitate însoțită de certificatul de casatorie/divorț/document care justifică schimbarea numelui (dacă este cazul);
3. declarație pe propria răspundere că nu se află în situațiile de interdicție/ incompatibilitate prevăzute de Legea nr. 466/2004 privind Statutul asistentului social;
4. consimțământ în vederea prelucrării datelor cu caracter personal (formular);
5. certificat de cazier judiciar;
6. adeverință medicală sau certificat medical în care se va face menţiunea: clinic sănătos, nu se află în evidență sau sub observație cu boli cronice, psihice/neuropsihice sau infectocontagioase;
7. dovada îndeplinirii condiției de vechime a practicii în domeniul asistenței sociale (contract de muncă - dacă nu a fost deja comunicat către CNASR, fișa de post actualizată, extras din revisal cu raport per salariat) - se depun toate aceste documente;
8. curriculum vitae;
9. adeverinta de vechime eliberată de angajator din care să rezulte că în perioada scursă de la acordarea ultimei trepte de competență solicitantul nu s-a aflat în situatii de suspendare/încetare a raporturilor de muncă/serviciu;
10. dovada achitării taxei de analizare a cererii pentru obținerea unei trepte de competență superioară - 180 lei - se poate achita în contul RO38 RZBR 0000 0600 1203 7312 (deschis la Raiffeisen Bank), RO56 RNCB 0075 0352 4057 0001 (deschis la BCR) sau online aici https://portal.cnasr.ro/plata-online;

Persoanele care solicită obținerea unei trepte de competență profesională superioară trebuie să facă dovada achitării tuturor cotizațiilor de membru către Colegiul Național al Asistenților Sociali și dovada că și-au ridicat avizul de exercitare a profesiei de asistent social cu treapta de competență profesională deținută la momentul respectiv.

* Persoanele care la înregistrarea în CNASR au depus la dosar adeverința de licență vor depune, pe langa documentele menționate mai sus și copie dupa diploma de studiu.

* Persoanele care au fost luate în evidența CNASR în perioada în care erau înscrise la o facultate cu specializare în asistență socială/ master vor depune pe lângă documentele menționate mai sus și copii după diplomele de studiu.

*Persoanele care au fost luate în evidența CNASR în perioada în care erau înscrise la o facultate cu specializare în asistență socială vor achita cotizația de membru începând cu luna în care au susținut examenul de licență.

Dosarele pentru obținerea unei trepte de competență profesională superioară se transmit prin Portalul CNASRhttps://portal.cnasr.ro/, prin atașarea dosarului complet – scanat într-un singur fișier (conform OPIS site) în format PDF, cu dimensiunea maximă de 50 MB. Dosarul se încarcă în secțiunea Documente din Dosarul meu, selectând din Categoria de document, nomenclatorul Dosar treaptă superioară.

Atenție: Asigurați-vă că aveți o conexiune stabilă la internet înainte de a încărca dosarul, pentru a evita erori sau pierderea datelor.

Până la sfârșitul anului 2025, dosarele pot fi depuse și personal sau transmise prin poștă/curier rapid la sediul CNASR: Bulevardul General Gheorghe Magheru nr. 31, et. 6, sector 1, București, cod poștal 010325.

Începând cu anul 2026, dosarele se vor transmite exclusiv prin Portalul CNASR. Vă vom fi alături pentru a vă sprijini în vederea depunerii conforme a documentației.

Vor intra în analiza Comisiei de avizare și atestare profesională doar dosarele înregistrate la CNASR cu cel târziu trei zile anterioare datei de întrunire a Comisiei.

Caledarul ședintelor Comisiei de avizare și atestare profesională este afișat pe site - https://cnasr.ro/sedinte-birou-executiv

După aprobarea rezoluției Comisiei de avizare și atestare a profesiei de asistent social, în sedința Biroului exectuiv, asistenții sociali vor primi, prin email, o înștiințare prin care li se va comunica treapta de competență profesională obținută în urma analizei și aprobării în Ședinta Biroului Executiv al CNASR, precum și ce procedură trebuie să urmeze pentru a intra în posesia avizului de exercitare a profesiei de asistent social.

1. OPIS

2. Cerere eliberare aviz de exercitare a profesiei

3. Cerere obtinere treapta superioara

4. Declaratie de incompatibilitate

5. Consimtamant in vederea prelucrarii datelor cu caracter personal

6. Model adeverinta salariat

 

 Taxe 
  1. Taxa de analizare a dosarului pentru înregistrarea în Registrul Național al Asisțentilor Sociali din România - 180 lei;
  2. Cotizatia anuala a asistenților sociali - 150 lei ( asistenții sociali care solicită înregistrarea în RNASR și depun pentru prima dată dosar, vor plati cotizația după ce dosarul va fi aprobat de către Comisia de Avizare, proporțional cu numărul de luni rămase pâna la sfârșitul anului);
  3. Taxa de eliberare a certificatului de recunoaștere internațională - 180 lei.

Plata taxelor în vederea înregistrării, eliberării documentelor necesare exercitării profesiei de asistent social, cotizațiilor de membru precum și a oricăror altor taxe către Colegiul Națonal al Asistenților Sociali se face prin bancă în unul din conturile:

- Cont IBAN: RO38 RZBR 0000 0600 1203 7312 Banca: Raiffeisen Bank

- Cont IBAN: RO56 RNCB 0075 0352 4057 0001 Banca: BCR

- Sau online pe site-ul CNASR aici - https://portal.cnasr.ro/plata-online

La depunerea banilor, solicitantul va comunica operatorului de tranzacție următoarele date:
1. Nume, prenume, cnp - ale persoanei care urmează să obțină dreptul de a profesa ca asistent social în condițiile Legii nr. 466/2004 privind statutul asistentului social.
2. Scopul plății - trebuie să se specifice clar care este scopul pentru care se face plata conform informațiilor de la secțiunea Taxe și Cotizații.

 

 Procedura și condiții 

Extras din Hotărârea nr. 8 a Biroului executiv al CNAS, publicată în Mof. al Romaniei, partea I, nr.315 din 6 mai 2011

Art. 1. - (1) Începând cu data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, treptele de competență profesională prevăzute în Anexa nr 1 a Codului deontologic al profesiei de asistent social publicat în Monitorul Oficial, Partea I nr. 173 din 06/03/2008, se acordă persoanelor prevăzute la art.2 alin. (2) lit.a)-d) din Legea nr.466/2004, privind statutul asistentului social, cărora le-a fost aprobată cererea de inscriere ca membru în Colegiu, în funcție de criteriul vechimii în specialitatea studiilor necesare exercitării profesiei de asistent social cumulativ cu cel al practicii în domeniul asistenței sociale realizate dupa obținerea diplomei de licență în specializarea asistență socială, dupa cum urmează:

a) mai puțin de 12 luni vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării profesiei de asistent social și vechime de practică în domeniu - treapta de competență profesională debutant.
b) minim 1 an vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării profesiei de asistent social și minim 1 ani vechime de practică în domeniu - treapta de competență profesională practicant.
c) minim 3 ani vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării profesiei de asistent social și minim 3 ani vechime de practică în domeniu - treapta de competență profesională specialist.
d) minim 5 ani vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării profesiei de asistent social și minim 5 ani vechime de practică în domeniu - treapta de competență profesională principal.

(2) În cazul persoanelor care îndeplinesc condițiile de vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării profesiei de asistent social dar nu îndeplinesc sau nu pot face dovada îndeplinirii condiției de vechime a practicii în domeniu, treptele de competență se acordă în funcție de criteriul vechimii practicii în domeniu așa cum rezultă din documentele justificative, potrivit tranșelor de vechime prevăzute la alin.(1).

Art. 2. - Prevederile art. 1 se aplică în mod corespunzător și persoanelor prevăzute la art. 34 alin. (1) din Legea nr. 466/2004 privind statutul asistentului social, care au obținut diploma de licență în specializarea asistență socială.

Art.3. - (1) Acordarea treptelor de competență se realizează de către Biroul executiv al Colegiului Naţional al Asistenţilor Sociali, la propunerea Comisiei de avizare și atestare profesională, în baza analizării cererii și documentelor depuse de solicitant și se înscriu în avizul de exercitare a profesiei.

(2) Cererea și documentele necesare se depun la secretariatul Colegiului personal, prin scrisoare recomandată cu confirmare de primire sau curierat rapid, urmând a fi soluționată în termen de 60 de zile de la data înregistrării cererii. În situația depunerii unei documentații incomplete, termenul se prelungește cu încă 30 de zile.